Kızıl Tepe - Jamie McGuire

Daha önce yazar hakkında düşüncelerimi beyan etmiş olduğum halde kitabı yorumlamak istedim. Aslında bir yandan şaşırtıcı derecede iyiydi. Çünkü yazarın fantastik kitaplarını diğerleri kadar iyi yazamadığını düşünüyorum. Hele ki zombiler gibi fazla zorlama bir konuda bir çok mantık hatası ve tutarsızlık olacağını düşünürdüm. Fantastik, türü gereği gerçek dışı olsa da zombiler bana hep daha bir çocukça, daha bir gerçek dışı ve mantıksız gelmiştir. Yazar yine de bir şekilde iyi bir kurgu oturtmuş. Kitap akıcı ancak zaman zaman durağanlaşıyor. Yazarın dilinden değil kitaptaki olaylardan kaynaklanıyor bu.
Sitelerde bir çok yorumda insanların kitabın sonunu sevmediğini yazdığını gördüğümde şaşırmıştım. Mutlu sonla bitmediğini düşündüm. Aslında evet kitap mutlu sonla bitiyor ancak mutlu son için yapılan fedakarlıkların değip değmediği merak konusu oluyor. Scarlet çok saygı duyduğum, sevdiğim, hak verdiğim bir karakterdi. İnsanın çocuklarına olan aşkı ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi. Ancak bir çocukların hayatının onları kurtarmak için ölen o kadar insanın hayatından daha önemli olduğunu kim karar veriyor. Çocuk da olsalar, anneleri onlar için her şeyi yapsa dahi onlar için ölen yabancıların hayatlarının hiç mi kıymeti yoktu yani? 
İkinci olarak dünya nüfusunun neredeyse yok olma seviyesine geldiği herkesin birilerini kaybettiği, bazılarının herkesi kaybettiği bir zamanda Scarlet'in istediği her şeye sahip olabilmesi, sevdiği kimseyi kaybetmemesini de biraz zorlama buldum. Bu kitapla birlikte yazarın tüm kitaplarını okumuş oldum. Hala sevmekle birlikte bundan sonra kitaplarını alırken biraz daha seçici olacağımı düşünüyorum. Bir yazarın yazdığı her şeyi okumak aynı zamanda alışmak, hiç şaşırmamak ve hiç heyecanlanmamak anlamına da geliyor. Yine de fantastik seven ama klasikleşmiş konulardan sıkılanlar için hoş ve değişik bir kitap olacaktır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder